1 Kasım 2011 Salı

Küçük Çocuk

Bir psikolog , yaşam koçu!!!
Arkadan kısık seste gelen bir müzik ve onun sesiyle verilen direktifler…
Hadi dedim yapıyorum bunu:) oysa sadece gülüyordum gözlerimi kaparken.

Hatırlayabileceğiz en küçük yasınızı hatırlayın

Bir çok insanın bir an da aklına gelebileceği bir şeyken uzunca düşündüm.En küçük yaşım 5 ti benim.Ne sıfıra yakın bir sayıydı ne de hayatımın dönüm noktası diyebileceğim bir şey yaşamıştım oysa ki.

Ama şimdi zihnimde tam 5 yaşındaydım.

Bu minik çocuğun tam karsına geçin dizlerinizin üzerine çökün
Ellerinizi o minik çocuğun omzuna koyun
Tam gözlerinin içine bakın


Tam o sırada annemin sesini duydum.
‘’ ne iri ve güzel gözlerin vardı o yaşta senin ‘’
Oysa hiçbir şey söylememiştim.Ben yaşıyordum o anı.Sadece zihnimde.

Bugüne kadar ki tüm hatalarınız yanlışlarınız kusurlarınız için minik çocuktan özür dileyin
Bundan sora onu üzmeyeceğinize dair bir söz verin….


Küçük çocuk beni duyar mı?

Sana anlatacak o kadar çok şeyim var ki! O özrün için de hatalarım var ..
Evet ben büyüdüm küçük çocuk..5 yaşında olmak o kadar kolayken istemeden olsa da ben büyüdüm.

Kötü bir şey yaşadığınızda gözünüzün önünden geçen film şeridi gibi geçti bütün düşünceler beynimden.Vicdan azabı mıydı çektiğim? Yoksa insanın yaşadığı son dakikalar gibi gitmenin verdiği pişmanlık mı? ‘ bir daha ‘ sı olmayacağı korkusu mu? Kısaca ‘özlem’den korkmak mıydı?

Ama şimdi aklımda kalan sadece özrüm..

Özür dilerim küçük çocuk ..Senin o an da yaşadığın hayat gibi bir hayat bırakamadım zihnimde.Hiç bir şey kusursuz hiçbir şey hatasız olmadığı gibi hayatta bir o kadar da acımasızca kirlendi.

Olumsuzlukları barındırmak istemiyorum hayatımda dedikçe, hayır demem gereken cevaplar arttı. Bunların farkına,yanlış verdiğim cevaplardan sonra yaşadıklarımla vardım.Özür dilerim hayır demeyi daha erken öğrenemediğim için.

Hayatı yaşamalıyım derken seni unuttum küçük çocuk.Masum bakışlarını,kusursuz ve tertemiz düşüncelerini,sadece oyuncaklarla ve masallarla dolu hayatını… Hep bir köşesinde olmalıydın hayatımın.Galiba o yüzden masallara olan özlemim.Uykuya dalarken birinin,senin masallarını anlatmasını isteğimin sebebini daha iyi anlıyorum.Ben aslında seni özlüyorum.

Özür dilerim çocuk.. Artık kendi ayaklarım üzerinde durmayı öğrensem bile hala senin gibi bağlıyım aileme.Senin gibi annemin bacağına yapışıp ‘gitme’ demek istiyorum.Her defasında ayrılmak hala zor geliyor bana.Tıpkı senin gibi , en masum sevgimle seviyorum onları hala.Ne geçse de aradan en temiz duygularımı bu sevgi için sakladım.

Sonra sen de bana bir söz verebilir misin küçük çocuk? Hep benimle kalacağından.Sadece zihnimde olsan bile , varlığından hep haberdar olmam için bana yardım edebilir misin?


Onu alın ve kucaklayın
Sıkı sıkı sarın
Basını okşayın,yüzünü okşayın bağrınıza basın,kokusunu hissedin…


Bir insanın 2 kelimesine mi bakar hissettiklerim ? diye demeye kalmadan bir koku geldi burnuma.Bebek pudrası kokusu…Hatırlar mısın küçük çocuk? Annecik hep onu kullanırdı.Aynıydı bizim kokumuz…

Korkmaması gerektiğini söyleyin.
Her şeyin çok güzel olacağını söyleyin.
Cünkü minik çocuğun size ihtiyacı var.


Korkma küçük çocuk.Her şeyin güzel olacağını söylüyor herkes.
Korkma küçük çocuk.Benim de sana ihtiyacım var.
Evet.
Doğru.
Kendini küçümseme.Benim de sana ihtiyacım var.Şimdi sende geç karşıma, aynı şeyleri söyle.Korkmam gerektiğini tekrar et! Her şeyin güzel olacağına inandır.Arkasından benim sana ihtiyacım olduğunu özgürce düşünebilirsin.

Simdi onu alın ve yere bırakın ve son bir kez bakın ona.
Gelecekte görüşmek üzere deyin.


O kadar benimsedim ki seni,kokunu,sevgini..Ayrılmak istemediğimi hissettim o an.Sadece düşüncemde olsa bile bırakamadım.Gelecek , uzun bir zamanmış gibi geldi.Korktum yine.Kaybetmekten.Ama görüşmek üzere küçük çocuk…

Simdi sağlıkla mutlulukla ve o ufak küçük cocua vermiş oldugunuz sözle
Gözlerinizi açabilirsiniz!


Gözlerimi açtığımda bıraktığım yerdeydi dünya.Annem yanı başımda.Hala benim çocukken ki iri gözlerimden bahsediyordu.Oysa ben o kısa sürede bir söz verip gelmiştim.

-Her şey güzel olacaktı…

Benim verdiğim sözlerin yanında bir de senin verdiğin sözler var küçük çocuk.

Korkmayacağız birlikte.
Hep yanımda olacaksın.
Ve her şey güzel olacak birlikte…

Anneciğe teşekkür et küçük çocuk! ‘biz’ olabildiğimiz için..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder